Nyligen publicerade Packaging Europe intressant statistik som tagits från hela världen där forskare tittat på effekterna av förpackningar för konsumenten.
Deltagarna i studien tillfrågades om flera ämnen som avslöjade en del tankeväckande fynd.
Läs mer...

För det första avslöjade forskningen att förpackningar direkt påverkar belåtenheten av en produkt, men att endast 11% av de globala konsumenterna är helt nöjda med dagens förpackningar. Detta innebär att otroliga 89% anser att de nuvarande erbjudanden som finns åtminstone lämnar något att önska.
Studien etablerade sedan vilken del av förpackningen som konsumenterna identifierat mest. Den största faktorn var det faktum att förpackningen inte lät produkten spilla, vilket 80% av de tillfrågade identifierade som en funktion av förpackningen. Nummer två, på 78%, var det faktum att förpackningen skulle "göra det lätt för produkten att komma ut", medan 71% av konsumenterna förväntade förpackningar att vara "lätta att öppna". Allt detta verkar ganska simpelt, om inte lite uppenbart. Men denna del av statistiken visade även att 45% av konsumenterna räknar med att förpackningar ska göras av miljövänliga material, vilket demonstrerar värdet som globala konsumenter nu lägger på hållbarhet.
Studien gick därefter för att titta på den inverkan som förpackningar har på köpbeteende. När det kom till shopping i butiken visade det sig att 64% av shoppare hade testat en produkt eftersom förpackningen fångade deras uppmärksamhet, medan 41% köpt en produkt enbart på grund av hur det var förpackat. Ytterligare 36% medgav att de byter varumärken på grund av en negativ upplevelse med förpackningar. Allt detta bevisar hur stor vikt människor lägger på förpackningar när de handlar. Förpackningar gör verkligen skillnad.
Men det är inte bara i butiken som förpackningar har inflytande, då den även påverkar konsumenternas onlineköpvanor. Resultaten tyder på att produktens förpackning, då den setts i butiken, gör att 29% av de tillfrågade letar upp mer information om produkten, medan 20% kommer i kontakt med ett varumärke / företag på nätet (gillar en Facebook-sida, följer ett Twitter-konto, mm) på grund av förpackningen de hade sett medan de shoppade. 22% hade dessutom skrivit onlinerecensioner som specifikt nämnde förpackningar, medan 18% hade nämnt förpackningen på sociala medier. Allt detta visar hur förpackningars påverkan inte slutar när någon lämnar en butik. Förpackningar lämnar ett bestående intryck.
Slutligen visade studien de länder som blivit mest påverkade av förpackningar. Av de som svarande från Indien sa 71% att förpackningar är viktigt i hur nöjda de är med en produkt, och samma sak sa 70% i Turkiet och 60% i Brasilien. För Storbritannien var siffran betydligt lägre vid 21%, men det är fortfarande en av fem som grundar tillfredsställelse för en produkt på förpackningen.
För oss på Tyler Packaging visar statistiken, medan intressant, i slutändan inte något som vi inte redan vet. Vi är fullt medvetna om det faktum att förpackningen har en enorm inverkan på konsumenternas inställning till shopping. Vi vet att hållbarhet blir allt viktigare. Vi vet att förpackningar direkt påverkar konsumenternas val. Vi vet att bra förpackningar stannar i någons sinne. Men det är intressant att visa att statistiken stöder detta. Vårt mål är att försöka sänka antalet personer som tycker att nuvarande förpackningar lämnar något övrigt att önska. Innovation är nyckeln till det och innovation är vad vi står för.

easy-lock-logosliderite-logo el-zip-logo

logo-PAFApact-logobrc-logo2iso-9001-logoiso-14001-logo

Öppettitder

Vår supportlinje är öppen måndag till fredag mellan 08:00 och 18:00.

Ring: +44 (0) 1926 651 451


sales@tylerpackaging.co.uk

 

 

Huvudkontor

Tyler Packaging Ltd
Fosse Way, Chesterton, Leamington Spa, Warwickshire, CV33 9JY, UK