Vi har bloggat tidigare om Coca-Colas imponerande användning av personliga förpackningar i "Dela en cola"-kampanjen som bidrog till att lyfta fram det enorma inflytande som förpackningar kan ha på företagets framgång. Den publicitet som genererats från kampanjen såg Coca-Colas försäljningar öka efter ett decennium av nedgång.

Läs mer... →

Nyligen publicerade Packaging Europe intressant statistik som tagits från hela världen där forskare tittat på effekterna av förpackningar för konsumenten.
Deltagarna i studien tillfrågades om flera ämnen som avslöjade en del tankeväckande fynd.

Läs mer... →

Matavfall i Storbritannien är ett stort problem. Britter kastar tydligen bort 4m ton förbrukningsmat och drycker varje år.

Läs mer... →

Kraften som förpackningar erhåller är enorm. Första intrycket någon har av en produkt är ofta baserat på hur den yttre förpackningen ser ut, vilket innebär att återförsäljarna måste lägga tillräcklig vikt vid detta om de vill ha framgång på hyllan. Det är förstås bra att ha en fantastisk produkt, men om förpackningen inte gör innehållet rättvisa så kommer försäljningen behöva kämpa för att visa produktens kvalitet.

Läs mer... →

easy-lock-logosliderite-logo el-zip-logo

logo-PAFApact-logobrc-logo2iso-9001-logoiso-14001-logo

Öppettitder

Vår supportlinje är öppen måndag till fredag mellan 08:00 och 18:00.

Ring: +44 (0) 1926 651 451


sales@tylerpackaging.co.uk

 

 

Huvudkontor

Tyler Packaging Ltd
Fosse Way, Chesterton, Leamington Spa, Warwickshire, CV33 9JY, UK